lørdag den 20. september 2014

Ting af sten:


Mosaik: 
Eller et forsøg på det ihvertfald. Mine intentioner var gode og jeg gik optimistisk til værks, men i sidste del af processen blev det en smule mere udfordrende end jeg havde forventet. Den gips jeg havde fået lavet var åbenbart for tyk, hvilket forårsagede at den stivnede meget hurtigt. Jeg nåede næsten ikke at få den jævnet ordentligt ud, så følgende er en foreløbig produkt.

Processen:

1. Genbrug:
Først tog jeg på genbrug hvor jeg faldt over en gammel sølvramme der manglede indhold. Jeg tog den med hjem og malede den sort med noget restmaling som jeg havde liggende.



2. Så klippede jeg en pap-plade ud og lagde den i rammen som bund. Brugte bare en tom coca cola kasse...



3. Så tegnede jeg et mønster som jeg gerne ville lave. Ved ikke hvorfor det blev sådan, det gjorde det bare. Man kan også undlade at tegne mønsteret op først og så bare lade sig rive med og improvisere...




4. Så skulle der laves gips masse. Havde købt to dunker "selv-bland" i Davidsen.







Ups den var vidst lidt for tyk, men det snød for den virkede meget blød i skålen hmm...



5. Så er man klar til at ligge mosaikken, men først skal man selvfølgelig lige have hentet, fundet eller samlet nogle sten som man ønsker at bruge...








Det færdige resultat...





1 kommentar: