tirsdag den 6. maj 2014

planteholdsopgaven


Lad det spirre !!!

Jeg vil i første omgang benytte mig af bloggen til at illustrerer hvad jeg har gjort og hvordan mine projekter forløber og former sig. Derefter vil jeg sammen med mine studiegruppe-kammerater udarbejde en længere opgave omkring planternes behov, dyrkningsforhold, kredsløb, didaktiske pædagogiske overvejelser m.m.

Men hvad har jeg så gjort?

Først var jeg i Jem og Fix og købte disse frø...
(Som beskrevet nedenfor i studiegruppens fælles dokument). 

Jeg fandt disse bøger på min bogreol, så måtte også lige fået dem åbnet og læst lidt om de indkøbte frø og dyrkningsforhold m.m.

Agurken, som er min favorit - yay...

Tomaten som jeg ikke selv bryder mig specielt meget om, men som jeg syntes er facinerende produktiv fra dens korte levetid fra frø til den står med modne tomater og er 2 m. høj. 

 Der skal bruges jord ;) 

Og en "potte".

Så er jeg klar til at gå igang og følge anvisningerne bagerst på de to frøs indpakninger...

Jeg prikker huller til frøene, hhv. 0,5 cm og 1 cm dybde.

Så kan frøene komme i jorden.

Så skal frøene dækkes til og have lidt vand, men uden at man skyller frøene dybere ned i jorden..

Og til sidst et stykke folie og en sløjfe omkring, så kører det haha :)

Nu må tiden bare vise om jeg det vil lykkes for mig, Gro gro gro!!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar