tirsdag den 6. maj 2014

Dukke-opgave


Dukkeopgave:

Fremstil en stangdukke, og det må jeg jo så begive mig i kast med. Det var svært at komme igang syntes jeg. Jeg skubbede det hele tiden og frygtede at jeg ikke ville kunne finde ud af det eller at det ville være møg træls, men det var det faktisk slet ikke, lidt hyggeligt og sjovt at prøve.

Jeg startede med at lave hovedet, fødder og hænderne i træmasse. Jeg fik træmassen udleveret på seminariet og skulle så blot tilsætte vand, (1 del vand og 3 dele træmasse). Det faktisk ret genialt at arbejde med og jeg tænker at det ville være kanon til brug i en børnehave eller SFO (Så længe den lever), da det er et ydmygt materiale, der er let at gå til, hæfter på alle mulige materialer og opfører sig som træ når der er tørt.

Lad os komme igang:

Som nævnt skal massen først laves og inspiration skal søges.

Nogle af de ting jeg brugte...

Træmasse...

tilsat vand....

Så skal den lige stå og sætte sig i ca. 10 min...

Der formes...

Fødderne...

Hænderne...

Samlet sæt...



Der saves ud til de 4 armstykker og skuldrene...

Der bores monteringshuller...

-ll-

Så vidt så godt...

Fortsættelse følger....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar