torsdag den 23. oktober 2014

Kage-bage-dage:



Bagning: 

Idag har vi arbejdet videre med vores Græskar/Halloween/lys - projekt. Idag stod den på bagning, hvor vi brugte indmaden/kødet fra græskarene som vi lavede igår. Mens vi bagte sang vi da også lige en lille sang, da jeg ved at de borgere jeg havde med i aktiviteten både har "sprog" og kan lide sang og musik. 


"Der bor en bager
på Nørregade,
han bager kringler
og julekage.
Han bager store,
han bager små,
han bager nogle
med sukker på".

"Og i hans vindu'
er sukkersager
og heste, grise
og peberkager,
så har du penge,
så kan du få,
men har du ingen,
så må du gå".

Billeder af processen:

 Alle ingredienser...




Så skal den bare bages...


Hmm.. Den smagte bedre end den så ud!

Jeg nåede desværre ikke selv at smage kagen, da jeg havde fri umiddelbart efter at jeg tog den ud af ovnen, men aftenvagterne var yderst tilfredse og sagde også at borgerne havde syntes godt om den, så alt i alt et vellykket stykke weekend-projekt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar