onsdag den 16. juli 2014

Fra Jord til Bord :)

Squash:


Jeg plantede nogle frø i min vindueskarm tidligt i foråret og de voksede og blev ca. 15 cm. høje, da jeg valgte at plante dem ud på friland nede i kolonihaven. Der var 4 planter i alt. Jeg fik dem plantet og gav dem god plads i og med at de med de rette vækstforhold kan brede sig og fylde en del både i højden og drøjden.
Desværre skete der det, at vinden og regnen knækkede planterne og til sidst havde jeg kun en enkelt plante tilbage. Den knækkede også, men ikke stilken var ikke revet helt over, så jeg krydsede fingrer og lod den blive stående, gav den vand og håbede på det bedste.
Jeg tænkte at den aldrig ville give frugt selvom den ude i enden blev grøn og så ud som om den voksede fint alligevel.
Nu har jeg så netop høstet min første squash, stor og fin var den, så jeg er glad.!. Og som det ser ud så er der flere på vej, så jeg tror jeg skal prøve at lave "natur pasta" og grille dem.

Denne gang har jeg brugt squashen i en kage, så her kommer lige lidt billeder af processen.


Squashen står på række med ærterne, da jeg egentlig ikke troede at den ville overleve...


Den første squash...


 Groftrevet squash...


Done...





Ingredienserne blandes sammen...



 Færdig...



Mmm, klar til indtagelse...



1 kommentar:

  1. Hejsa

    Jeg kan ikke helt finde ud af hvem du er i gruppe med ift. jord-til-bord opgaven - og har I valgt et emne? Den individuelle del omhandler fremstilling af mejeriprodukter...

    Vh Ida

    SvarSlet